معرفی گیاهان دارویی

شلغم

خواص شلغم

شلغم مقوی است.شلغم اشتها آور است. ضعف جنسی را درمان كرده و اسپرم را زیاد می كند.سرفه را تسكین می دهد.قند خون را پائین می آورداگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره كنیدخوردن آب شلغم درمان كننده جوش صورت است.شب كوری را درمان می كندبعلت داشتن ویتامین B1 علاج كم خونی است.برای رشد و نمو استخوانها مفید است بنابراین زنان باردار و شیرده حتما باید از آن استفاده كنند زن حامله ای كه در مدت بارداری شلغم خورده باشد بچه اش زودتر رشد كرده ، زودتر حرف می زند و حتی زودتر راه می افتد و در مقابل امراض مقاومت بیشتری خواهد داشتآنهایی كه غده تیروئیدشان كم ترشح می كند باید حتما شلغم بخورند زیرا شلغم بعلت داتشن ید فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می كندشلغم مهمترین گیاه ضد سرطان است و حتی گسترش سرطان را متوقف می كند .شلغم درمان بسیاری از بیماریهای پوستی است.شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است.

نام شلغم
نام علمی Brassica rapa subsp. rapa
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search