اخبار

گیاهی معجزه آسا که در فصل سرد بسیار مفید است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران معمولا از گیاه خرگوشک برای درمان سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، و تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلالات ضربان قلب و ناراحتی‌های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم‌ها و سوختگی استفاده می‌کنند. همچنین این گیاه می‌تواند ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه‌های مزمن و ذات‌الریه را هم درمان کند و خلط آور است. علائم بیماری‌هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می‌دهد و با انگل‌ها مقابله می‌کند.

خرگوشک می‌تواند بر رشد موی سر و ابروها و مژه‌ها تاثیر به سزایی بگذارد. عصاره روان برگ خرگوشک به عنوان تونیک، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت مو و پوست سر مشهور است. مصرف موضعی این فرآورده به عنوان ضد ریزش مو، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت موی سر و ابرو‌ها و ضد شوره و چربی توصیه می‌شود. افرادی که مو‌های خیلی خشک دارند حتما موقع مصرف، این محلول را با مقداری روغن بادام مخلوط کنند. بهتر است افراد هر ۲ روز یک بار شستشو و ماساژ با این روغن را انجام دهند.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search