اخبار

بومادران درمانی طبیعی برای بیماری های زنان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
استفاده از گیاهان دارویی برای رفع مشکلات جسمانی و روانی از دیرباز مورد توجه جامعه جهانی بالاخص مردم کشورهای دیرپا نظیر ایران بوده است. تأثیرات یکی از این گیاهان که به تازگی بار دیگر از سایه غفلت عمومی خارج شده اند، توسط محققین کشور برای درمان بیماری های زنان بررسی شده است.

به گزارش « شیعه نیوز »، امروزه استفاده از گیاهان دارویی در کنترل و درمان بیماری ها و طراحی داروهای جدید در حوزه های مختلف پزشکی رو به افزایش است. در این راستا، گرایش زیادی به استفاده از فرآورده های طبیعی بیماری های زنان و زایمان دیده می شود. دلایل متعددی از جمله، عدم تأثیرگذاری کافی داروهای کنونی، بروز مقاومت دارویی، وجود عوارض جانبی، تمایل بیماران به استفاده از فرآورده های طبیعی درکنار دسترسی و هزینه کمتر، عامل گرایش عمومی به درمان های طبیعی هستند. این امر باعث شده که تحقیقات بر روی گیاهان دارویی و فرآورده های آنان به عنوان یکی از اولویت های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی مطرح باشد.
به گفته محققان، طب سنتی ایران از جمله مکاتب طبی با قدمت بیش از هزار سال است که در اوایل قرون وسطی و عصر طلایی شکوفایی دین اسلام، رونق چشمگیری پیدا نمود و به عنوان الگوی مکاتب طبی از اوایل قرون وسطی تا عصر رنسانس مطرح بوده و امروزه نیز در حوزه های مختلف پیشگیری و درمان بیماری ها مورد توجه است. در منابع مکتوب طب سنتی ایران مانند قانون ابن سینا و الحاوی رازی، بیماری های زنان در فصول مستقل مورد بحث قرار گرفته و سبب شناسی، علائم و درمان بیماری های زنان در آن ها توصیف شده است.
هم راستا با موضوع فوق، محققانی از دانشگاه علوم پزشکی بابل پژوهشی را انجام داده اند که در آن کاربردهای درمانی گیاه دارویی «بومادران» در بیماری های زنان از دیدگاه طب ایرانی و پزشکی مدرن مورد بررسی واقع شده است.
بومادران با نام علمی «آکیلئا میلفولیوم» در فرهنگ های مختلف و کشورهای اروپایی و آسیایی جهت درمان امراض متعددی مورد استفاده قرار می گرفته است و تاریخچه کشت و مصرف آن به 3000 ...

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search