اخبار

دمنوش چای سبز و احتمال درمان بیماری های ویروسی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: پژوهشگر گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به مطالعات انجام شده بر ۳۲ هزار ترکیب گیاهی ضد ویروسی و شبیه سازی مولکولی اثر این ترکیبات بر مهار آنزیم کنترل کننده تکثیر ویروس کرونا گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعات ۹ ترکیب گیاهی با احتمال بیشتر می توانند باعث مهار آنزیم تکثیر کننده ویروس شوند.
مجید اسدی سامانی افزود: از این ترکیبات می توان به ترکیبات گیاهی استخراج شده از گیاهان چای سبز، لوبیای سبز، آمله، تاج خروس سه رنگ، نوعی زبان گنجشک و گونه ای از شیرین بیان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه چای سبز یکی از گزینه های در دسترس و ارزان در بین ترکیبات گیاهی موثر بر مهار آنزیم تکثر کننده ویروس به شمار می رود، گفت: این گیاه با دارا بودن اثرات آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی و همچنین تقویت کنندگی سیستم ایمنی به احتمال بسیار می تواند از طریق مهار آنزیم تکثیر کننده ویروس در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا هم مفید واقع شود.
اسدی با اشاره به شرایط فعلی و انتشار ویروس کرونا و ضرورت یافتن راه کار هایی برای کاهش شیوع؛ پیشنهاد کرد: افراد مصرف دمنوش چای سبز را به جای چای سیاه در دستور تغذیه ای خود قرار دهند و همچنین پس از مصرف هر وعده دمنوش چای سبز یک قاشق چای خوری عسل مصرف کنند تا علاوه بر رهایی از عوارض گوارشی چای سیاه قدمی در پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی مانند کرونا بردارند.
این پژوهشگر حوزه علوم زیست پزشکی یادآور شد: گرچه چای سبز علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی، در کاهش چربی خون، قند خون و فشار خون هم موثر است، اما مصرف بیش از حد این نوع از چای در افراد دارای سردی مزاج و فشار خون پایین توصیه نمی شود.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search