معرفی گیاهان دارویی

بامبو یا خیزران

خواص  گیاه بامبو یا خیزران

 گیاه بامبو برای درمان اختلالات مربوط به قاعدگي مورد استفاده قرار میگیرد.گفته می‌شود که برگ‌های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه‌های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می‌کند. از این رو برگ‌های بامبو برای درمان سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشنج ) بامبو می‌تواند به تسکین اسپاسم‌ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نیز درمان نماید.این باور وجود دارد که خاصیت میکروب‌کشی بامبو می‌تواند به کشتن کرم‌ها و انگل‌های روده کمک کند. جوشانده‌ی برگ بامبو ( خیزران ) برای تخلیه‌ی انگل‌ها و کرم‌ها مفید است.خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگهای بامبو می تواند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند. از این رو گیاه بامبو برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. بامبو انقباضات مربوط به نایژه ها و همچنین تنگی تنفس را درمان می کند. گیاه بامبو می تواند به تمیز کردن و التیام بخشیدن زخم ها به وسیله ی تقویت سیستم گردش خون کمک کند. از این رو برای درمان زخم ها مفید است. گیاه بامبو یا گیاه خیزران دارای فواید بسیار زیادی است برای مثال یکی از این فواید بر پوست می باشد و گیاه بامبو ( خیزران ) بخاراتی از خود متصاعد می کند که برای اکثر بیماران اعصاب مخصوصا بیماران ام اس مفید است

نام بامبو یا خیزران
نام علمی Bambusa Vulgaris
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search