معرفی گیاهان دارویی

مازریون

خواص گیاه مازریون

طبیعت گیاه مازریون گرم و خشک است.خواص این گیاه دارویی به طور خلاصه عبارتند از: از بین برنده لک و پیس و کک و مک، التیام زخم های ناسور، تسکین دهنده درد دندان، برای درمان اگزما و درمان سفلیس .هر نوع از این گیاه را با گوگرد مخلوط کنید و بر پوست ضماد کنید، لک و پیس، کک و مک را برطرف می کند. مخلوط آن با عسل، بیماری ویروسی و زخم ناسور را درمان می کند. آب پز آن در دهان درد دندان را تسکین.مخلوط مازریون با فلفل و موم اگر روی دندان درد گذاشته شود، تسکین دهنده است.در قدیم برای اگزماهای آبدار از برگ های این گیاه به صورت ضماد استفاده می کردنداز پوست مازریون برای درمان سیفلیس استفاده می شود. برای معالجه سیفیلیس ۵ گرم پوست مازریون را در ۱۵۰۰ سی سی آب آن قدر بجوشانید تا ۱۰۰۰ سی سی باقی بماند، سپس ۱۰ گرم مغز ریشه شیرین بیان خرد شده را در آن بجوشانید و صاف کنید، هر ۳ ساعت یک فنجان بنوشید.مازریون همراه سرکه ی انگور کهنه پادزهر حشرات است.

نام مازریون
نام علمی Daphne mucronata
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search