معرفی گیاهان دارویی

گل داوودی

خواص گل داوودی

دم کرده ی آن به رفع خستگی چشم، تاری دید و خشکی چشم کمک می کند. از آن برای جلوگیری از آب مروارید نیز استفاده می شود. ضماد گرم آن برای رفع خستگی و تسکین درد چشم مفید است. می توانید گل های داوودی را در آب داغ خیس کنید و با استفاده از گاز پانسمان یک ضماد درست کنید. ضماد را روی پلک ها بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی آن بماند در طب سنتی چینی، از دمنوش گل داوودی برای سم زدایی و تصفیه ی خون استفاده می شود. بنا به طب سنتی چینی، این دمنوش هم برای روح و هم برای جسم مفید است. می توان از گل داوودی همراه با گیاهان دیگر همچون دارچین، جنسینگ و شیرین بیان استفاده کرد. دمنوشی با این ترکیب، تقویت کننده ی بدن است. از این دمنوش برای درمان تب و سردردهای خفیف نیز استفاده می شود. گل داوودی خواص ضدعفونی کنندگی دارد و می تواند به درمان آکنه و جوش کمک کند. ضماد گیاهی گل داوودی درمان مؤثری برای جوش ها، التهاب پوست و واکنش های حساسیتی پوست است. گل داوودی منبع خوبی از ویتامین C است و به همین دلیل، برای درمان عفونت های باکتریایی و ویروسی از آن استفاده می شود. دمنوش این گیاه می تواند به کاهش علائم سینوزیت کمک کند 

نام گل داوودی
نام علمی Chrysanthemum
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search