معرفی گیاهان دارویی

درخت اژدها

خواص درخت اژدها

روغن درخت اژدها كراتينوسيت‌ها (سلول‌هاي اصلي كه در لايه بيروني پوست وجود دارند) را تحريك به توليدمثل و رشد مي‌كند.اين عمل باعث مي‌شود كه آسيب‌هاي وارد آمده به پوست ترميم شود. در نتيجه زندگي دوباره‌اي به پوست بخشيده مي‌شود و پوست ظاهر بهتري پيدا مي‌كند.روغن اژدها از يك اسيد چرب غيراشباع به نام پونيكيك اسيد تشكيل يافته است كه نوعي اسيد چرب امگا_6 مي‌باشد و اثرات بسيار قوي آنتي‌اكسيداني دارد.اين اسيد چرب پوست را در برابر امواج قوي خورشيد محافظت مي‌كند.مانند بسياري از روغن‌هاي مخصوص، روغن درخت اژدها تا عمق پوست نفوذ مي‌كند و رطوبتي ماندگار و سالم را براي پوست به همراه دارد.اين روغن هم براي پوست‌هاي چرب و هم براي پوست‌هاي خشك مناسب است.روغن درخت اژدها براي افرادي كه ازاگزما پسوريازيس و آفتاب سوختگي رنج مي‌برند مناسب مي‌باشد.اين روغن پوست آن‌ها را آب‌رساني و نرم مي‌كند. مواد ضد التهابي موجود در اين روغن التهاب و قرمزي پوست را بهبود مي‌بخشد. اين روغن مواد مغذي را به طور مستقيم به پوست مي‌رساند و تولد دوباره پوست را تسريع مي‌كنداز جمله مواد تشكيل‌دهنده‌ي تعداد زيادي از كرم‌هاي ضد پيري روغن اژدها است.اثر تجديدكنندگي در اين روغن علامت‌هاي بارز پيري بر روي پوست را پاك مي‌كند.روغن درخت اژدها پوست‌هاي آسيب ديده را ترميم مي‌كند.روغن درخت اژدها اثرات آنتي‌اكسيداني دارد و با بسياري از آنتي‌اكسيدان‌ها كه عامل سرطان‌هاي پوستي مي‌باشد مبارزه مي‌كند.روغن اژدها با باكتري‌هاي پوست  مبارزه مي‌كند. اثرات ضد خارش اين روغن در بيماران مبتلا به پسوريازيس و اگزما كارآمد است. همچنين قرمزي و التهاب و ... را تسكين مي‌دهد.

نام درخت اژدها
نام علمی Dracaena
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search