معرفی گیاهان دارویی

علف شیر

خواص علف شیر

ادرار آور-قابض-پاک کننده سیستم لنفاوی بدن-رفع شوره سر-بهبود سوختگی-افزایش تعریق-ضد اسپاسم-درمان سرفه-مفید برای آسم-مفید برای سل-مفید برای برونشیت-از کمپرس این گیاه برای بهبود خراشیدگی ، سوختگی و سایر التهابات پوستی استفاده می شود. به طوری که پارچه ای را با دم کرده این گیاه خیش کرده و از آن استفاده می کنند.شستن مو با دم کرده این گیاه برای رفع پوسته شدن سر و برطرف کردن شوره بسیار مفید است.از شیره این گیاه برای درمان زگیل استفاده می کنند، به طوری که بعد از چند هفته استفاده رنگ زگیل عوض شده و میوفتد.این گیاه یکی از درمان های طبیعی بیماری های مربوط به ریه محسوب می شود. مصرف این گیاه برای بیماری هایی مثل سرفه ، سرماخوردگی ، برونشیت ، آسم و سل بسیار مفید است.این گیاه تب بر است، با افزایش تعریق بدن باعث کاهش درجه حرارت بدن و تب می شود.

نام علف شیر
نام علمی Asclepias
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search