معرفی گیاهان دارویی

نعناع چمنی

خواص  گیاه نعناع چمنی

مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده که گیاه نعناع چمنی به دلیل ترکیباتی که دارد، متابولیسم کربوهیدرات ها را در بدن مهار کرده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود.علاوه بر این نعناع چمنی با کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تصلب شرایین در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در نعناع چمنی به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک می کنند، باعث مرگ (آپوپتوز) سلول های سرطانی شده و رشد تومور را کاهش می دهند.یک مطالعه اولیه در 424 فرد مبتلا به سرطان سینه نشان داده افرادی که گیاه دارویی نعناع چمنی را همراه با داروی ضد سرطان مصرف می کردند، به طور قابل توجهی عمر طولانی تری داشته اند.گیاه نعناع چمنی دارای ترکیباتی است که از تکثیر ویروس عامل تبخال (در اطراف دهان و دستگاه تناسلی) جلوگیری می کند.علاوه بر این نعناع چمنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به این طریق باعث درمان تبخال می شود.مطالعات آزمایشگاهی نشان داده که ترکیبات نعناع چمنی فعالیت پروتئین های التهابی را در بدن را سرکوب کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن التهابی مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند.

نام نعناع چمنی
نام علمی Prunella vulgaris
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search