معرفی گیاهان دارویی

بادام هندی

خواص بادام هندی

بادام هندی حاوی چربی اشباع شده بوده، به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. مصرف بادام هندی برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی بسیار مفید است. بادام هندی انرژی‌زا بوده و کلسترول ندارد. بادام هندی به علت دارا بودن کلسیم و منیزیم برای استحکام و سلامت لثه، دندانها و استخوانها مفید است . مس یکی از اجزای مهم آنزیم‌های بدن می‌باشد که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می‌کند، این ماده معدنی به وفور در بادام هندی یافت می‌شود . از خواص بادام هندی، انرژی و فیبر غذایی بالای آن است و در صورت مصرف متعادل به کاهش وزن و لاغر شدن کمک می‌کند. از خواص بادام هندی خاصیت انتی اکسیدانی آن بوده، به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، همچنین مقدار بالای آنتی اکسیدانهای مغزها می‌تواند کلید محافظت از قلب باشد. از خواص بادام هندی خاصیت انتی اکسیدانی آن بوده، به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، همچنین مقدار بالای آنتی اکسیدانهای مغزها می‌تواند کلید محافظت از قلب باشد. کاهش فشار خون بالا از دیگر خواص بادام هندی بوده، این میوه با داشتن منیزیم و لینولنیک اسید، فشار خون را تنظیم می‌کند. بادام هندی، در ایجاد خواب منظم در زنان یائسه موثر است. مصرف این گیاه به بدن کمک می کند تا جذب آهن به شکل بهتری صورت گیرد و باعث رشد استخوان و بافت پیوندی و تولید ملانین (رنگ دانه پوست و مو) می شود. 

نام بادام هندی
نام علمی Anacardium occidentale
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search