معرفی گیاهان دارویی

ماکادمیا

خواص ماکادمیا

آجیل ماکادمیا حاوی چربی های سالم (اسید های چرب غیر اشباع) است که به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.ماکادمیا حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید هاست که به محافظت از سلول ها کمک کرده و با کاهش رادیکال های آزاد در بدن خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.مقادیر بالای چربی های سالم موجود در ماکادمیا به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود. محتوای چربی خوب می تواند در کاهش اشتها به شما کمک کند.مقادیر بالای فیبر موجود در آجیل ماکادمیا به بهبود هضم غذا کمک می کند، همچنین مس موجود در این آجیل برای بهبود واکنش های آنزیمی در دستگاه گوارش مفید است.مقادیر بالای فسفر، منگنز و منیزیم موجود در ماکادمیا به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهند؛تحقیقات در کانادا نشان داده که ماکادمیا به دلیل خواص ضد التهابی و شاخص گلیسمی پایینی که دارد به کاهش قند خون کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده ی موجود در ماکادمیا به افزایش انرژی مورد نیاز ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند.ماکادمیا گلوتن ندارد به همین دلیل یکی از بهترین آجیل ها و میان وعده ها برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک می باشد.

نام ماکادمیا
نام علمی Macadamia
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search