معرفی گیاهان دارویی

چلغوز

خواص چلغوز

طبیعت چلغوز گرم می باشد. به جهت دارا بودن منیزیم  در چلغوز موجب از بین رفتن بی خوابی های شبانه می گردد.چلغوز به دلیل اینکه سرشاراز ویتامین ها A, E و K برای سلامت و تازگی پوست و نیز تقویت چشم موثر می باشد. این دانه حاوی ویتامین B3 یا همان نیاسین می باشد که موجب  شادابی روح و روغن چلغوز از ازدیاد کلسترول بد خون در بدن محافظت می کند.یکی از خواص چلغوز نگهداری از سرخرگ ها از هر گونه صدمه می باشد و باعث می شود به حملات قلبی دچار نشوید.همچنین افرادی که کمبود اسپرم دارند باید چلغوز را همراه با بادام هندی روزانه میل نمایند. برای افرادی که طبع سرد دارند و میلی به روابط جنسی ندارند، استفاده از چلغوز مفید است و موجب ازدیاد نیروی جنسی در آن ها می گردد.به دلیل وجود پتاسیم و منگنز  در چلغوز سبب تنظیم  فشار خون می گردد.یکی دیگر ازخواص چلغوز این است که سبب رفع سنگ مثانه می گردد.جهت درمان مشکلات کبد چلغوز را در سرکه خیس کنید و مصرف نمایید.چلغوز غنی از آهن می باشد و استفاده آن  برای درمان کم خونی موثر می باشد.

نام چلغوز
نام علمی Pinus gerardiana
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search