معرفی گیاهان دارویی

هندوانه

خواص هندوانه

هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است که ماده‌ی مغذی لازم برای سنتز کلاژن است. کلاژن پوست شما را نرم و منعطف نگه می‌دارد و موهای شما را تقویت می‌کند.رابطه‌ی بین هندوانه و دیابت چیست؟ اگرچه هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است، اما بار گلیسمی پایین‌تری دارد (مقداری که یک غذای خاص سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد) و از این رو برای افراد دیابتی مفید است.هندوانه که غنی از لیکوپن است، از سلول‌ها در برابر آسیب‌های مرتبط با بیماری قلبی محافظت می‌کند. لیکوپن با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و به این ترتیب مانع از بروز آسیب سلولی می‌شود.هندوانه با توجه به آب زیادی که دارد، به جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.هندوانه منبع خوبی از ویتامین B است، ویتامینی که مسئول تولید انرژی در بدن شماست. این میوه دارای کالری کم و انرژی زیادی است و می‌تواند به شما کمک کند که بخش زیادی از روز را فعال باشید.اگرچه هندوانه می‌تواند منبع خوبی از پتاسیم باشد، اما در مقایسه با سایر غذاها، درصد این ماده‌ی معدنی در آن پایین‌تر است. به همین دلیل است که می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه مفید باشد.

نام هندوانه
نام علمی Citrullus lanatus
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search