معرفی گیاهان دارویی

خربزه

خواص خربزه

خربزه سرشار از ویتامین‌های C و A است که با تحریک سلول‌های سفید خون در بدن، ایمنی را تقویت‌می‌کنند. گلبول‌های سفید خون (WBC) مکانیزم دفاعی طبیعی بدن محسوب‌می‌شوند زیرا از حمله‌ اجسام خارجی جلوگیری‌کرده و عفونت‌هایی که بدن را مورد حمله قرارداده‌اند را ریشه‌کن می‌کنند.خربزه سرشار از پتاسیم است که فشار خون را کنترل‌کرده و از این راه قلب‌تان را سالم نگه‌می‌دارد. این ماده معدنی از پرفشاری خون جلوگیری‌کرده و مانع از آسیب سدیم به بدن می‌شود. خربزه مقدار زیادی ویتامین C و بتاکاروتن دارد که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه‌کرده و آنها را ازبین‌ببرند. این رادیکال‌های آزاد خطرناک هستند زیرا به سلول‌های بدن حمله کرده و باعث رشد سرطانی می‌شوند.خربزه سرشار از پتاسیم است که ضربان قلب را متعادل‌کرده و ذخیره اکسیژن را برای مغز افزایش‌می‌دهد و بنابراین باعث‌می‌شود احساس آرامش و تمرکز بیشتر داشته باشید.خربزه سرشار از بتاکاروتن است که به حفظ سلامت بینایی کمک‌می‌کند. این بتاکاروتن‌ها در هنگام جذب توسط بدن به ویتامین A تبدیل‌می‌شوند که به جلوگیری از آب‌مروارید و بهبود بینایی کمک‌می‌کندمصرف منظم خربزه، ویتامین A بدن را که به‌دلیل مصرف سیگار یا قرارگرفتن درمعرض دود سیگار از دست رفته است، جبران‌می‌کند. این ویژگی، به جوانسازی ریه‌ها کمک‌می‌کند و به‌ویژه برای سیگاری‌هایی که ریه‌هاشان به‌دلیل مصرف سیگار آسیب شدید دیده‌اند مفید است.ویتامین C موجود در خربزه در تنظیم جریان خون قاعدگی و تسکین دردها در زنان موثر است. مصرف منظم خربزه در دوران قاعدگی می‌تواند جریان خون و لخته‌شدن خون را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش‌دهد و فرد را از دیگر مشکلات قاعدگی رهاکند. خربزه گاهی وقت‌ها برای تحریک قاعدگی نیز به‌کارمی‌رود.پوست خربزه برای درمان دندان‌درد مفید است. حدود ۶ گرم پوست خربزه را بگیرید، به آن آب اضافه‌کنید و بگذارید بجوشد تا بپزد. سرد که شد آن را صاف‌کرده و از آن به‌عنوان دهانشویه استفاده‌کنید.

نام خربزه
نام علمی Cucumis melo
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search