معرفی گیاهان دارویی

گریپ فروت

خواص گریپ فروت

اشتها را تقويت مي كند.عمل هضم را آسان مي نمايد و جريان عصير (شيره) معدي و ترشح كيسه صفرا را سرعت مي بخشد.داراي ويتامين «ث» است. اين ويتامين در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است.داراي ويتامين «ث» است. اين ويتامين در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است. از نظر طبي خاصيت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم مي كنند و در موقع تشنج و تب مي نوشند.صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زياد مي شود و سموم از بدن خارج مي كند. خون را تصفيه مي كند و كليه و كبد را پاك مي نمايد.ضد خونريزي و بواسير است.ميوه اي خنك است و عطش را رفع مي كند.اختلال هاي مفصلي را درمان مي كند.براي كساني كه موهاي سرشان مي شكند، تجويز مي شود.براي كساني كه عفونت هاي ريوي و تب خيز دارند مفيد است.

نام گریپ فروت
نام علمی Citrus ×paradisi
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search