معرفی گیاهان دارویی

موز

خواص موز

موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست محسوب می شود. ویتامین A موجود در موز برای درمان خشکی پوست مفید است.موز حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.مواد مغذی موجود در موز برای جلوگیری و درمان چین و چروک پوست و جوان سازی پوست مفید می باشد.مواد مغذی موجود در موز می تواند برای درمان پف چشم مفید باشد.شما می توانید پوست موز را برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید.موز حاوی اسید فولیک و پتاسیم است که برای درخشش و سلامت موی سر مفید می باشد.موز دارای ویژگی های متعددی است که می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند، موز کالری پایینی دارد، دارای مواد مغذی و فیبر فراوان است، چربی ندارد و می تواند اشتها را کاهش دهند.موز غنی از نشاسته و فیبری به نام پکتین می باشد که پس از هر وعده ی غذایی سطح قند خون را کاهش می دهد.مصرف موز برای درمان سوزش سردل و ریفلاکس معده مفید است. موز حاوی فیبر غذایی بالایی است که به بهبود هضم غذا و جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.موز حاوی منگنز است که کیفیت و تحرک اسپرم را بهبود بخشیده و برای افزایش باروری مردان مفید می باشد، علاوه بر این موز می تواند به سلامت قلب و کلیه و درمان یبوست در مردان کمک کند.تحقیقات نشان داده که مصرف موز به دلیل خواص ضد ویروسی می تواند به درمان سرماخوردگی و آنفلونزا کمک کند. علاوه بر این موز حاوی فلاونوئید بوده که می تواند برای درمان تب مفید باشد.فیبر موجود در موز می تواند برای درمان کبد چرب و عوارض ناشی از آن مفید باشد.تحقیقات نشان داده که خوردن موز ناشتا برای درمان بواسیر و خونریزی هموروئید مفید می باشد.

نام موز
نام علمی Musa sapientum
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search