معرفی گیاهان دارویی

ترب سفید

خواص ترب سفید

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ترب سفید به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده، چین و چروک را رفع می کند و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.ترب سفید مقادیر بالای آنتی اکسیدان دارد که با بهبود گردش خون در پوست به درمان لکه های تیره صورت کمک می کند.ترب سفید به سم زدایی و پاک سازی پوست کمک کرده و آکنه و جوش صورت را درمان می کند.ترب سفید به سم زدایی و پاک سازی پوست کمک کرده و با از بین بردن سلول های مرده به درخشان تر و شفاف تر شدن پوست صورت کمک می کند.ترب سفید حاوی آنزیم هایی است که به بهبود هضم غذا کمک می کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در آن باعث درمان سو هاضمه و سوزش سر دل شده و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.ترب سفید یک دیورتیک طبیعی است و با افزایش ادرار به سم زدایی و پاک سازی کلیه ها کمک کرده و باعث درمان سنگ کلیه می شود.ترب سفید چربی ندارد و مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ترب سفید به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و باعث درمان بیماری کبد چرب می شود.ترب سفید خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی قوی دارد که می تواند به پاک سازی سیستم تنفسی کمک کند. همچنین بیوفلاوونوئید های موجود در ترب سفید باعث افزایش کارکرد ریه ها شده و خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهند.فولات موجود در ترب سفید به کاهش هموسیستئین خون که می تواند بر روی سیستم عصبی اثرات منفی بگذارد، کمک کرده و خطر ابتلا به به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

نام ترب سفید
نام علمی Raphanus sativus var. Longipinnatus
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search