معرفی گیاهان دارویی

کدو حلوایی

خواص کدو حلوایی

مقادیر بالای روی، ویتامین A و ویتامین C موجود در کدو تنبل به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک کرده و با افزایش تولید کلاژن در پوست باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.کدو تنبل منبع خوبی از نیاسین است که به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک کرده و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید است.بتاکاروتن موجود در کدو تنبل مانند یک ضد آفتاب طبیعی پوست را در برابر اشعه ی UV نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.کدو تنبل به کاهش چربی پوست صورت کمک کرده و باعث کاهش منافذ باز آن می شود.کدو تنبل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C که دارد به پاک سازی پوست کمک کرده و لکه های تیره آن را درمان می کند.تحقیقات نشان می دهد که مقادیر بالای روی موجود در کدو تنبل به افزایش سطح تستوسترون کمک کرده و ناتوانی جنسی و ناباروری در مردان را درمان می کند.مقادیر بالای فیبر موجود در کدو حلوایی به بهبود هضم غذا کمک کرده، زخم معده را درمان می کند و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.کدو تنبل یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به سم زدایی و پاک سازی بدن و کبد کمک کرده و بیماری هایی مانند کبد چرب را درمان می کند.کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

نام کدو حلوایی
نام علمی Cucurbita
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search