معرفی گیاهان دارویی

ساپوت سیاه

خواص ساپوت سیاه

ساپوت سیاه، ساده ترین گزینه ای است برای افزایش ویتامین C در صورتی که شما طرفدار زیادی از مرکبات نیستید. مصرف 100 گرم از میوه، حدود 25 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C را شامل می شود که شامل حدود 20 میلی گرم آن می باشد.ساپوت سیاه سرشار از ویتامین A می باشد. دریافت ویتامین A به طور مستقیم از رژیم غذایی موجب یک بدن سالم است، کارشناسان هشدار می دهند که مکمل های ویتامین ممکن است آسیب بیشتری نسبت به خالص داشته باشند. ساپوت سیاه 410 واحد ویتامین برای یک وعده 100 گرم ارائه می دهد.با حضور حدود 350 میلی گرم پتاسیم، ساپوت سیاه میتواند منبع خوبی از پتاسیم باشد ، انسان هر روز بیش از 100 میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. پتاسیم عضله را ایجاد می کند، فعالیت الکتریکی قلب را کنترل می کند و تعادل مایع الکترولیتی را حفظ می کند. پتاسیم برای عملکرد طبیعی سلول ها بسیار مهم است، به همین دلیل عدم وجود این مواد معدنی باعث فشار خون، مشکلات کلیوی، از دست دادن عضلات و سایر شرایط مرتبط می شود. Sapote سیاه حاوی مقدار مناسبی از کلسیم در حدود 22mg در 100gm است. در حالی که همه ما می دانیم که کلسیم برای ساخت استخوان لازم است، مزایای دیگر این معدن کلر وجود دارد. آیا می دانستید که اعصاب شما و عضلات قلب نیز نیاز به عملکرد کلسیم دارند؟ کلسیم علاوه بر تقویت استخوان ها و دندان ها، به حفظ انقباض عضلانی و لخته شدن خون کمک می کند ساپوت سیاه سرشار از آهن است  آهن به عنوان یک جزء مهم خون، بخشی از گلبول قرمز و تولید هموگلوبین است.

نام ساپوت سیاه
نام علمی Diospyros nigra
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search