معرفی گیاهان دارویی

گیلاس سورینام

خواص گیلاس سوزینام

مطالعه نشان داده شد که یک عصاره ی آبداراز برگهای خشک شده ی گیلاس سورینام به حفظ سلولهای بتای تولید کننده ی انسولین لوزالمعده کمک می کند.گیلاس سورینام دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، به ویژه اسید فنیک می باشد.طبق پایگاه داده ی ملی مواد مغذی USDA، یک فنجان گیلاس سورینام (پیتانگا) دارای ۴۵.۵ میلی گرم ویتامین C می باشد. همچنین دارای یک دوز سالمی از ویتامین A به میزان (۱۳۰ میلی گرم ) و نیز پتاسیم (۱۷۸ میلی گرم) می باشد.یک مطالعه ای از محققان در ژورنال Ethnopharmacology منتشر شد، در این تحقیق نشان داده شد که عصاره ی برگ گیلاس سورینام به کاهش فشار خون در موش های آزمایشگاهی کمک می کند. نکته ی خیلی مهم : دانه های میوه طعمی همانند صمغ کاج دارند و باید از آن ها اجتناب کنید. افرادی که حساسیت به آلرژی دارند ممکن است با رایحه ی صمغ کاج موجود در برگ و میوه، دچار برخی مشکلات شوند. مشخص شد هنگامی که کل میوه ها توسط کودکان به سگ ها داده شد ،سگ ها دچار اسهال شدند.

نام گیلاس سورینام
نام علمی Eugenia uniflora
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search