معرفی گیاهان دارویی

برگاموت

خواص برگاموت

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در روغن ترنج به پاک سازی پوست صورت و روشن تر شدن آن کمک کرده و برای درمان جای جوش صورت مفید می باشند.روغن ترنج دارای خواص ضد قارچی قوی و طبیعی است و به همین دلیل به درمان شوره مو و بیماری های قارچی مو کمک می کند.آلفا پینن و لیمونن موجود در روغن ترنج به بهبود گردش خون در بدن کمک می کنند و باعث افزایش انرژی و احساس طراوت و سر زندگی در افراد می شوند.درست است که میوه ترنج تلخ است اما تحقیقات نشان می دهد که به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.اسانس روغن ترنج یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی است که برای پیشگیری و درمان بیماری های عفونی مفید می باشد؛ گفته می شود که روغن ترنج به درمان عفونت روده بزرگ، عفونت دستگاه ادراری و کلیه و همچنین عفونت مثانه کمک می کند.ترنج دارای خواص ضد میکروبی قوی است و خطر ابتلا به ویروس ها و باکتری هایی که باعث تب بالا می شوند را کاهش می دهد.روغن ترنج باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و با افزایش ترشح آنزیم های گوارشی به بهبود هضم غذا کمک می کند، سوزش سردل را درمان کرده، برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست مفید است و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.روغن ترنج دارای خواص ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است که به درمان کمردرد و دل درد شدید دوران قاعدگی یا پریودی کمک می کند.

نام برگاموت
نام علمی Citrus bergamia
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search