معرفی گیاهان دارویی

برنج

خواص برنج

مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان های موجود در برنج سفید با بهبود الاستیسیته و استحکام پوست، باعث رفع چین و چروک صورت و زیر چشم شده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.پزشکان آیورودا می گویند که برنج سفید به دلیل خواص خنک کنندگی که دارد برای رفع التهاب پوست مفید است.برنج حاوی اسید فورولیک و آلانتوین است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.برنج حاوی اسید فورولیک و آلانتوین است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.پودر برنج سفید به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل کرده و با لایه برداری و پاک سازی پوست به صاف تر شدن صورت و سفید تر و روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند.برنج سفید حاوی مقادیر بالای ویتامین، مواد معدنی و کربوهیدرات است که به عنوان سوخت برای بدن استفاده می شوند و می توانند باعث افزایش انرژی بدنسازان و ورزشکاران شوند.فیبر موجود در برنج سفید ورم معده و معده درد را درمان می کند، باعث افزایش اشتها شده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.برنج سفید یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به دفع بیشتر اسید اوریک خون کمک کرده و برای درمان عفونت کلیه و مثانه مفید می باشد.

نام برنج
نام علمی Oryza sativa
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search