معرفی گیاهان دارویی

فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه ای

 متخصصین تغذیه متوجه شدند که فلفل دلمه‌ای حاوی همان مقدار بتاکاروتن هویج است و می‌تواند بینایی را تقویت نماید. فلفل دلمه‌ای ویتامین C فراوانی دارد و مصرف مرتب آن، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.مصرف فلفل دلمه‌ای خام یا پخته طی دورهٔ حاملگی برای خانم‌های باردار مؤثر است؛ با این حال، توصیه می‌شود طی دورهٔ بارداری، پیش از تغییر رژیم غذایی خود، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.فلفل دلمه‌ای می‌تواند به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کند. بدن شما به آنتی‌اکسیدان فراوانی نیاز دارد، چون آنتی‌اکسیدان‌ها با سلول‌های سرطانی و رادیکال های آزاد  مبارزه کرده و از بدن شما در مقابل بیماری‌های مزمن همچون سرطان محافظت می‌کنند.برای جلوگیری از آسیب‌های بالقوه به سلول‌ها و بافت‌های پوستی که منجر به شل شدن، خشک شدن و آسیب به پوست، و همین طور ایجاد چین‌وچروک می‌شوند، آنتی‌اکسیدان لازم است. جریان خون مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. متخصصان تغذیه می‌گویند از خواص فلفل دلمه ای این است که به گردش خون مناسب کمک می‌کند،

نام فلفل دلمه ای
نام علمی Capsicum annuum Group
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search