معرفی گیاهان دارویی

وشا

خواص  گیاه وشا

طبع گیاه وشا گرم وخشک می باشد.رفع حساسیت : گیاه وشا در رفع حساسیت اثر قطعى داشته و در صنعت داروسازى از وشا فراورده ھاى بسیارى جھت جلوگیرى و درمان حساسیت ،برنشیت مزمن ، تنگى نفس (آسم ) نوشیدنو خوردن این گیاه ضدکرم بوده و رطوبت معده را از بین مى برد. خوردن گیاه وشا با عسل به درمان صرع کمک نموده و برای و زھکشى رطوبات سینه مفید است . خوردن وشا به مقدار کم بعد از داروھاى مسھل بر طرف کننده و مضار آنھا مى باشد . از ضماد وشا با سرکه استفاده گردد.رفع کک و مک و آثار سیاه پوستوشا را با کمى حنا مخلوط کرده و به سر بمالید.سرمه کردن صمغ وشا برای رفع رطوبت چشم و جوش پلک مفید می باشد.ضماد وشا جھت از بین بردن گوشت زیادى و رویاندن گوشت تازه مفید می باشد. این گیاه محرک سرفه بوده و ھمراه با خلط سفت منظور شده است.دفع کننده سنگھای مجاری ادراری-دفع کننده کرمھای دستگاه گوارش -خارج کننده جنین-ضد اسپاسم

 

نام وشا
نام علمی Dorema
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search