معرفی گیاهان دارویی

کاشم

خواص کاشم

خود گیاه کاشم و همچنین ریشه و دانه آن گدازنده، لطافت بخش و بادشکن است.کاشم می تواند بلغم را بند بیاورد و اگر با فلفل خورده شود برای سرماخوردگی خوب است اما به پلک آسیب می زند.از جمله کاربردهای دیگر داروی کاشم برای درد مفاصل کمر می باشد.کاشم بهترین دارو برای درمان صرع و کندذهنی است.ریشه و دانه آن برای درمان برونشیت، تنگی نفس و سرفه مزمن مفید است.اگر کاشم را با عسل مخلوط کنند و بمکند رطوبت های لزج سینه را پاک می کند.ریشه کاشم می تواند به هضم غذا کمک کند و پیچش و درد روده را برطرف نماید.کاشم می تواند زایمان را آسان کند و در درمان دردهای رحمی موثر است.در درمان نارسایی های کبدی و کلیوی موثر است.می تواند بیماری های پوستی را از بین ببرد.برطرف کننده ضعف عمومی بدن می باشد.در آب آوردن بافت های بدن، آب آوردن قوزک پا، ورم کلیه، ورم مثانه، دفع ادرار و رماتیسم نیز تاثیر دارد.

نام کاشم
نام علمی Levisticum officinale
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search