اخبار

رفع بوی بد دهان با این گیاه عجیب

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این باکتری با شکستن پروتئین موجود در مواد غذایی گاز‌هایی از جمله سولفید هیدروژن و اسکاتول تولید می‌کند که باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شود. گیاه میخک با وجود ویتامین C فراوان باعث افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شود که در نتیجه آن میکروب‌های بدن از بین می‌رود، به همین دلیل میخک‌ یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت دستگاه ایمنی بدن به شمار می‌آید.

میخک برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش بسیار موثر است و مشکلات مربوط به معده، مانند اسهال، نفخ شکم، تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، یبوست و بوی بد دهان را درمان می‌کند. توصیه می‌شود برای مصرف این گیاه در طول بارداری با پزشک خود مشورت کنید. به علت وجود ماده‌ای به نام ایگنور در میخک؛ استفاده مداوم و فراوان از آن می‌تواند موجب بروز برخی مشکلات از جمله افزایش انرژی، کاهش سطح خون، آلرژی، مشکلات تنفسی، تشنج و حساسیت‌های پوستی شود.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search