اخبار

کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم قزوین آغاز شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم استان در قالب طرح جهش تولید دیمزارها آغاز شد.

به گزارش رسانه نوآوری علیرضا نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: گیاهان دارویی که در این طرح کشت آنها آغاز شده شامل گلرنگ،گل گاوزبان، سیاه دانه،کورگل و زیره سبز است.

این مسوول گفت: با توجه به استقبال بالای کشاورزان، بیشتر کشت گیاهان دارویی به گیاه زیره سبز اختصاص خواهد داشت.

کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در سال گذشته کشاورزان قزوینی ۴۵۰ هکتار زیره سبز کشت کرده بودند.

وی اظهار داشت: عمده کشت گیاهان دارویی دیم با توجه به وضع بارندگی ها و شرایط آب و خاک به شهرستان آبیک اختصاص دارد.

نوروزیان با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید به توسعه کشت گیاهان دارویی در قزوین کمک کرده است، یادآور شد: دولت از کشاورزان مشارکت کننده در طرح جهش تولید از جمله در حوزه گیاهان دارویی حمایت های فنی و اعتباری به عمل می آورد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search