اخبار

رئیس اتحادیه گیاهان دارویی ایران: ایران بهشت گیاهان دارویی در جهان است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتحادیه گیاهان دارویی ایران با اظهار این که ایران بهشت گیاهان دارویی در جهان به شمار می رود، گفت: تنوع تولید گیاهان دارویی در ایران بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر رضایی بعدازظهر سه شنبه در چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی در رامسر با بیان اینکه ایران بهشت گیاهان دارویی در جهان به شمار می‌رود، گفت: باید از ظرفیت استان‌های مختلف و تولیدات گیاهان دارویی آن برای صادرات بهره گیریم.

وی با اظهار اینکه گونه‌های مختلف گل وگیاه دارویی نظیر گل محمدی، گل گاوزبان و غیره در ایران و مازندران تولید می‌شود، افزود: وضعیت گیاهان دارویی در عرصه‌ها بحرانی است و از نظر آب و دانه با مشکل روبرو است.

وی از تشکیل ۹۰ کارگروه تخصصی برای بررسی وضعیت گیاهان دارویی در کشور خبر داد.

سیداسدالله تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به وجود ۱۱ اقلیم دنیا در ایران گفت: ۷۰ درصد گونه‌های گیاهی در ایران وجود دارد و این نشان از تنوع بالای زیستی بالا است.

وی با عنوان اینکه باید سمت تولید گیاهان دارویی برویم و چالش‌های موجود را رفع کنیم، تصریح کرد: شکاف میان دانشگاه‌ها، صنایع فناوری و شرکت‌های میان دست باید رفع شود و همچنین از خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری کنیم.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search