اخبار

پودر ضد سرفه عناب در خراسان جنوبی ثبت اختراع شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پودر فوری نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر توسط محققان جهاد دانشگاهی این استان ثبت اختراع شد.

مهدی ابراهیمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فرآورده «پودر فوری نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر» است.

وی هدف از این اختراع را تولید محصول غذا - دارو مفید و موثر در درمان سرفه، گلودرد و سرماخوردگی با قابلیت حمل آسان، زمان ماندگاری بالا، فاقد شکر و مصرف راحت آن به‌صورت نوشیدنی با طعم مطلوب به‌ویژه خوراندن راحت آن به کودکان عنوان کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر خاصیت درمانی، این محصول می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی فراسودمند و فاقد شکر به‌ویژه در افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: تولید پودر عناب بر پایه ترکیبات طبیعی و به عنوان نوشیدنی با خواص دارویی مزیت ویژه‌ای نسبت به سایر پودرهای فوری موجود در بازار دارد که در حال حاضر در بازار ایران نیست.

ابراهیمی گفت: تولید انبوه این محصول به دلیل ترکیبات ویژه و طبیعی آن ظرفیت خوبی برای صادرات است.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده‌های غذایی دارویی از محصولات راهبردی خراسان جنوبی می‌تواند از خام‌فروشی محصولات ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش‌ افزوده محصولات و توسعه اقتصادی در استان، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه‌ای و دارویی بالا، ظرفیت بسیار خوبی برای فرآوری دارد و می‌توان از این محصول فرآورده‌های متعدد غذایی و دارویی تولید کرد.

ابراهیمی افزود: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید دانش فنی فرآورده‌های متعدد و متنوع بر پایه محصولات راهبردی استان کرده که از جمله آن می‌توان به بیسکویت عناب، کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب، سرکه زرشک و گل محمدی، کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search