اخبار

برای توسعه حوزه کشاورزی و محیط زیست 6117 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش پایگاه اطلاعات مانوش، تجهیزات و ادواتی که استفاده از آنها در آزمایشگاه‌ها ضروری است و یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد تا دقت و صحت و سقم فرضیه‌ها و آزمون‌ها را ارتقا دهند. این تجهیزات آزمایشگاهی در همه عرصه‌های علمی و فناورانه کاربردی هستند.

حوزه‌هایی چون فنی و مهندسی، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری و پزشکی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز؛ صنایع دستی، مواد غذایی و غیره. این تجهیزات بازوی توانمندی برای توسعه دهندگان این فناوری‌ها محسوب می‌شوند.

بر همین اساس تسهیل دسترسی به ادوات آزمایشگاهی کاربردی در کشور برای پژوهشگران، فناوران، اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و فعالان این زیست‌بوم‌ها یک ضرورت ملی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با درک آن، اقدام به اشتراک‌گذاری تجهیزات آزمایشگاهی کرده است.

اتفاقی که با همکاری 1 هزار و 494 مجموعه و به اشتراک‌گذاری 28 هزار و 926 تجهیز آزمایشگاهی میسر شده است.

یکی از حوزه‌هایی که چند سالی است با همکاری مجموعه‌های آزمایشگاهی، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها؛ دسترسی متقاضیان به تجهیزات آزمایشگاهی در آن تسهیل شده؛ حوزه کشاورزی و محیط زیست است. عرصه‌ای که در حال حاضر 6 هزار و 117 دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده دارد و 252 مجموعه آزمایشگاهی نیز در این امر مشارکت می‌کنند.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search