اخبار

بومی سازی فرآورده گیاهی و سنتی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با تلاش محققان داخلی در کشور؛ 109 فرآورده دارویی طبیعی و سنتی، در یکی از شرکت های دانش بنیان به منظور رفع نیازهای داخلی تولید و به بازار داخلی عرضه می شود.

 به طبیعت برگردیم و هزاران طعم تندوتیز فرآورده‌های دارویی. جان گرفتن دوباره میان هزاران هزار گیاه شناخته و ناشناخته که در دل طبیعت می‌روید و فریاد سلامتی را می‌دهد. ایرانیان  با طب سنتی و طبیعت دوستی دیرینه دارند. چه بسیار امراضی که با زیبایی طبیعت شفا یافت و  به انسان‌ها جان زندگی بخشید. گذشت و گذشت تا به امروز که طبیعت با فناوری عجین شد و تولیدات با آگاهی بیشتری به خدمت بیماران شتافت. محققان داخلی با تولید انواع فرآورده‌های دارویی موفق شدند، بخش عمده‌ای از نیاز بازار داخلی را فراهم کنند.


به‌منظور معرفی و توضیح پتانسیل داروهای گیاهی در کشور،  به سراغ شرکت داروسازی گیاهی گل دارو رفت، تا ضمن معرفی محصولات آن به بررسی بخش طب سنتی و گیاه‌درمانی بپردازد.

محمد فلامریان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گل دارو ، بابیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در راستای احیاء طب سنتی و گیاه‌درمانی علمی در کشــور شروع به کارکرده است گفت:  ابتدا تولیدات خود را با فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی خشک استاندارد شروع کردیم و پس از تلاش بسیار موفق به تولید فرآورده‌های داروئی گیاهی به فرم قطره شدیم.


این فعال حوزه فناوری با اشاره به تولید و بومی‌سازی  ۱۰۹ فرآورده داروئی در کشور بیان کرد: 109 فرآورده دارویی با چاشنی گیاهان دارویی با اخذ پروانه تولید از وزارت بهداشت و درمان، به بازار داروئی عرضه شد.  بیش از ۲۰ فرآورده دیگر را نیز در مراحل مختلف پژوهش و آماده‌سازی برای اخذ پروانه و تولید در آینده دارد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search