اخبار

10 گونه گیاه دارویی نادر در 3000 هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه کشت می شود

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 3 هزار هکتار از زمین ها منابع طبیعی کرمانشاه، در طرح کشت گیاهان دارویی زیر کشت 10 نوع از این گیاهان که در معرض خطر نابودی قرار گرفته، می رود.

ان شاالله کولانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از گیاهان دارویی به عنوان منابعی ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: این دسته از گیاهان علاوه بر مصرف خوراکی در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند.
وی از احیای 10 گونه گیاهی در استان طی سال جاری که در خطر نابودی در سال های اخیر قرار گرفته، خبر داد و افزود: پس از نخستین بارش های پاییزی کشت و احیای این گونه های ارزشمند که شامل زیره، ریواس، چویر  ( چنور )، آویشن، آنغوره ،کندل کوهی( زو )، علف گاوزبان، کنگر، ریواس، باریجه و آوندل ( گنور ) است در شهرستان های استان کرمانشاه آغاز شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این گیاهان وحشی سال هاست مورد بهره برداری بی رویه قرار می گیرد که برای احیای آن ها قرار است، 3 هزار هکتار از زمین های منابع طبیعی استان با حمایت منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی زیر کشت این 10 نوع گیاه دارویی برود.
کولانی گفت: کرمانشاه رویشگاه 208 گونه گیاه خوراکی و دارویی است که بهره برداری از آن ها موجب اشتغال فصلی و درآمدزایی برای روستائیان می شود.
وی تصریح کرد: کاشت این گیاهان دارویی موجب نفوذ پذیری آب در خاک، احیای طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search