اخبار

کاهش عوارض آلودگی هوا با گیاهان دارویی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آلودگی هوا در تهران و خیلی از شهرهای کشورمان به حالت بحران رسیده است و تعداد زیادی از مردم با عوارض ناشی از این آلودگی مواجه شده اند. سرفه، عطسه، سوزش گلو، سردرد و... برخی از عوارض هوای آلوده هستند. یکی از راهکارهای مبارزه با این عوارض استفاده از دمنوش های گیاهی است. در این مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

در هوای آلوده بیشترین توصیه ی کارشناسان بهداشت این است که مردم در خانه بمانند و از سفرهای داخل شهری غیرضروری پرهیز کنند. ولی علاوه بر این باید در نوع تغذیه تان نیز تغییراتی ایجاد کنید تا عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهید. اگر بی وقفه سرفه می کنید و دچار خس خس سینه شده اید، یا نوعی سوزش در چشمتان احساس می کنید؛ باید بدانید که این ها برخی از رایج ترین اثرات آلودگی هوا هستند.
در هوای آلوده باید از مواد غذایی سرشار از ویتامین C استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها هم به جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد کمک کرده و به طور طبیعی ایمنی را تقویت می کنند. غذاهای سرشار از بتاکاروتن و ویتامین E نیز می توانند به حفظ سلامتی تان کمک کنند. بتاکاروتن می تواند به کاهش مشکلات التهابی و سهولت درمان کمک کند. دانه ها و سبزیجات برگ دار نیز روش خوبی برای سم زدایی هستند.
بیشتر بخوانید
غذاهای خوب برای هوای بد
چای گیاهی جادویی برای مقابله با اثرات آلودگی هوا این چای گیاهی که با زنجبیل، دارچین و سایر ادویه های گیاهی تهیه شده است، می تواند باعث کاهش سوزش گلو، سرفه، سرماخوردگی، عطسه و... شود. شما می توانید آن را صبح زود، بین وعده های غذایی یا عصر میل کنید.
برای تهیه این چای گیاهی به مواد زیر نیاز دارید:
یک تکه ی 2 – 3 سانتی متری زنجبیل یا 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک
یک عدد چوب دارچین یا یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین
یک دوم قاشق غذاخوری برگ ریحان
1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک یا تازه
3 عدد دانه فلفل سیاه
2 عدد هل خردشده
یک چهارم قاشق غذاخوری دانه رازیانه
کمی دانه زنیان
یک چهارم قاشق غذاخوری زیره
یک یا دو حبه سیر خردشده

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search