اخبار

عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم آب، شور و سبک را دارا است.

سکینه کهنسال واجارگاه در گفت و گو با ایسنا، گفت: عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم آب، شور و سبک را دارا است و توجه بیشتر به آن ضمن بالا بردن ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در حفاظت خاک نیز می‌تواند، مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر زمین‌های کشاورزی در ایران به دلیل شوری خاک و آب برای کشت بیشتر محصولات باغی مناسب نیستند، افزود: در20 سال گذشته عناب، به عنوان محصول اصلی در استان مطرح شده و هم اکنون سطح زیر کشت آن در خراسان جنوبی از 90 هکتار در سال 1367 به 780  هکتار در سال 1387 وتولید آن به بالای هزار تن و حدود 98 درصد تولید عناب کشور رسیده است.
کهنسال واجارگاه اظهار کرد: این درخت به دلیل سازگاری فوق العاده با شرایط سخت محیطی به ویژه در مناطق کوهستانی به عنوان یکی از اجزای پوشش سبز طبیعی، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای منطقه و جلوگیری از ایجاد روان آب سطحی ایفا می‌کند.
وی یادآورشد: به دلیل خواص دارویی متعدد و کاربردهای متنوع، عناب یک گونه گیاهی استراتژیک و مهم در خراسان جنوبی محسوب می‌شود ولی به دلایل مختلف آن طور که باید شناخته نشده و به آن اهمیت داده نشده است، بنابراین  لزوم مطالعات علمی وتحقیقاتی بیشتر در مورد آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search