اخبار

قارچ گانودرما، اکسیری جادویی برای جسم و تن است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ایسنا/کردستان مدیر گروه رشته گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز گفت: قارچ "گانودرما لوسیدوم" یا "قارچ جان افزا" از انواع قارچ های خوراکی یک ساله فوق العاده پرخاصیت از تیره تابان پوستان است که طی قرن های طولانی در طب سنتی چینی از میوه و ریشه آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده است.

کیوان بهرامی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با خواص قارچ گانودرما، اظهار کرد: قارچ گانودرما برای درمان سرطان، ام اس، دیابت و لاغری به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی است.
وی در خصوص طبع قارچ گانودرما عنوان کرد: طبیعت قارچ گانودرما سرد و تر است، قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی بیش از ۴۰۰ ماده مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول های گیاهی، پلی ساکارید و تری ترپن ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E می باشد.
بهرامی با اشاره به طریقه مصرف قارچ گانودرما افزود: بهترین روش مصرف قارچ گانودرما به صورت چای و دمنوش، هر روز صبح ناشتا و با معده خالی می باشد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه قارچ گانودرما خوراکی است، اما به دلیل مزه تلخی که دارد بیشتر به صورت خشک شده، پودر، تنتور و چای استفاده می شود، در طب سنتی چینی قارچ گانودرما را به طور کامل خشک کرده و سپس به قطعات کوچک خرد می کنند و از آن برای تهیه سوپ، قهوه و دمنوش استفاده می کنند.
به گفته کیوان بهرامی، بهتر است از قارچ گانودرما ارگانیک و تا حد امکان از نوع ژاپنی آن استفاده شود.
مدیر گروه رشته گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما را اینگونه بیان کرد: تکه بزرگ قارچ گانودرما خشک شده را با یک تکه شیرین بیان (برای رفع تلخی دمنوش قارچ گانودرما) بردارید و در یک قوری آب جوش بیندازید، بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بجوشد (می توانید بین ۱ تا ۳ ساعت هم آن را بجوشانید)، از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود و سپس بنوشید.
وی عنوان کرد: مقدار مصرف قارچ گانودرما بسته به سن، جنس و سلامتی بدن افراد مشخص می شود؛ 

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search