اخبار

گیاه آویشن جهت درمان بسیاری از بیماریها معجزه آسا ونافذ است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین ازاصفهان،فاضل کارشناس حوزه گیاهان دارویی درجلسه هفتگی صبح های پنجشنبه ،انجمن نوید آرامش فیروزه ایی " اناف " که با حضوردرمان گران و اطباء سنتی وگیاهان دارویی به منظور آموزش واصلاح سبک زندگی، احیای پیشگیری، توسعه طب سنتی وتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت برگزارمی گردد ،اظهار داشت : دوزمصرف گیاهان دارویی درطب سنتی بسیارمهم است ومصرف خودسرانه استفاده ازاین گیاه دارویی بدون مشورت با پزشک طب سنتی اسیب پذیر است.

وی بیان کرد: درطب اسلامی ،آویشن در آموزه ها ی پزشکی امام رضا )ع(این گیاه را بسیار مفید میداند و میفرمایند : آویشن تنها داروی امیرالمومنین (ع) بوده است و روایت شده آویشن دربین مردمان قدیم در غذاهای روزمره شان استفاده می نمودند چون بدن را در مقابل تهاجمات میکربی مقاوم می کرداست. همچنین آویشن همراه با عسل زعفران وخربق که گیاه سمی است به اندازه بسیارکم کاربرد زیادی دارد.

فاضل تصریح کرد: آویشن یکی از شناخته شده‌ ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا است ،درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه است که برگهای نازک و متقابل دارد. دارای گل‌هایی سفید چتری و منفرد می باشدو اگرنگاهی به کتاب هایی که گیاهان مختلف رامعرفی کرده بیندازیم ازگیاهان دیگردوصفحه حساسیت وکاربردهایش نوشته شده ولی ازگیاه اویشن پنج صفحه یادداشت شده است

وی بااشاره به نام های دیگری ازگیاه اویشن خبرداد وگفت..گیاه اویشن رابانام های دیگری مانندحاشا،زعترو صعترمی شناسند.

فاضل گفت:عرقیات آویشن جزلطیفترین عرق گیاهان هست ومی توانیم به عنوان عرق جوشانده که نافذ بسیار است برای سردرداستفاده شود وجوشانده ان تفاوت دارد چون عرق ان گیاه سریع ترنفوذداردولی خاصیت ان کمترازجوشانده است همچنین پودرآن را همراه با غذاهای گرم مانند عدسی می توان ناشتامصرف کرد.

این کارشناس طب گیان دارویی اذعان نمود: گیاه اویشن دردرمان دررفتگی ها،کوفتگی ها،ضربه خوردگی ،کشیدگی تاندوم واسپاسم کاربرد نافذی دارد.

وی افزود: افرادی که بلغم ورسوبات سودایی دارندوحرکت ورزشی انجام داده انداین تعریق سموم را به سطح پوست وسلول ها رسانده اگر این سموم به سطح بدن برسد باعث اسپاسم وگرفتگی می شوددراین حالت باعرق اویشن یاجوشانده ان سطح بدن راماساژداده تادر پوست خشک شودتااین گرفتگی واسپاسم برطرف شود همچنین استفاده گیاه اویشن برای افرادی که گرم وخشک هستندوسردردصفراویی دارندمی تواندصفرا راتحریک کندوسردردراتشدیدکند.

فاضل درادامه با اشاره به خواص دیگر این گیاه معجزه آسا پرداخت و تصریح کرد: درتوصیه طب سنتی ،گیاه آویشن مقوی معده و اعصاب است و به علت عطر و طعم مطبوعی که دارد، یک داروی اشتها آور و هاضم غذا نیز می باشد.آویشن گازهای روده ها را جذب کرده و در درمان نفخ معده و روده ها مؤثر است و گردش خون را تحریک و جریان آن را منظم می کند .

این کارشناس طب گیاهان دارویی ابراز کرد : آویشن هوش و قوه ادراک را زیادی می کند و اعمال اعضای جنسی را در بدن تحریک و تقویت می کند ودر درمان بیماری های ریوی، زکام، برونشیت، آسم، گریپ، سیاه سرفه و آنژین مفید بوده و خلط آور خوبی است و ترشح آب دهان، ترشح عرق و ترشح بول را زیاد می کند، ترشح صفرا را زیاد می کند و آن را به جریان می اندازد، بنابراین سلول های کبد را به کار و فعالیت وا می دارد و از این لحاظ آن را در بیماری های مربوطه مورد استفاده قرار می دهند.

وی ازگیاه آویشن برای قاعده آوری (مدر طمث)نام برد وبابیان اینکه در بانوانی  که عادت ماهانه آنان به تعویق می افتد گفت : تجویز می شود برای باز شدن قاعده آنان که بند آمده است و یا اینکه ترشحات سفید در آن ها دیده می شود ازآویشن استفاده نمایند، همچنین آویشن به علت وجود تیمول که در آن است یک ضدعفونی و ضد انگل قوی است و انواع کرم های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را می کشد و از بین می برد.

وی اعلام داشت :از آویشن، اسانسی می گیرند که مُسکّن بسیار خوبی برای درمان دردها است و این اسانس را در ترکیب بم ترانکیل و بم اپودلدوک که پمادهای مسکّن خیلی مؤثری هستند، داخل کرده و به طور موضعی آن را استعمال می کنند  وبه پوست بدن می مالند  وکسانی که ریزش مو دارند هم با شستن سر با جوشانده غلیظ آن موجب جلوگیری از ریزش موی سر و تقویت پیازهای آن می شود و اگر به آن مداومت کنند موی سر را می رویاند.

کارشناس طب گیاهان دارویی در پایان گفت :از همه مهمتر که در رأسمصرف این گیاه دارویی قرار دارد و آن وجود آنتی بیوتیک های قوی در آن است ضد باکتری و ضد عفونی کننده خیلی قوی است به همین جهت آن را مثل آنتی بیوتیک ها در بیماری های میکروبی و عفونت های داخلی بدن به طور جوشانده یا دم کرده تجویز می کنند.

در پایان این گردهایی اطباء طب سنتی، استاد سید جلیل زاده احمدی مدیر عامل انجمن نوید آرامش اصفهان فیروزه ایی " اناف " ازکودک خردسالی به نام فاطمه عطایی که در جلسه حضور بهم رسانده بود ودچارزخم معده شدیدی شده بودنامبرد فاطمه ازسال 94 از این موضوع رنج می برد و والدین او به کراربه پزشک کودکان مراجعه کرده بودند و ازدرمان آن نتیجه ای عایدشان نشده بود سپس درسال 96 با طبات حکیم حاذق طب گیاهان دارویی دکتر حکیم یوسفیان ازطریق عصاره گیاهان دارویی درمان اوراشروع کرد ه وبیماری چند ساله این کودک را برطرف نمود .

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search