اخبار

چاق نمانید؛ این گیاه دارویی لاغرتان می‌کند!

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سلامانه: بر اساس آمار سلامت جهانی، چاقی مهمترین خطر قابل پیشگیری برای بیماری‌های غیرواگیر از قبیل دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی است که دو دلیل اصلی مرگ و میر به شمار می‌روند. دکتر محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب ایرانی با بیان این مساله در گفت‌وگو با سلامانه گفت:  
 اِستِویا می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن چاقی و مشکلات اضافه وزن ایفا کند و با اینکه این گیاه دارویی، 300 برابر شیرین‌تر از شکر است اما کاملاً بدون کالری است.
وی ادامه داد: استفاده از این گیاه برای کاهش وزن به شدت پیشنهاد می‌شود چراکه فرآورده‌های تولیدی از این گیاه، میل و اشتها به غذا را سرکوب می‌کند و نیاز به خوردن شیرین‌کننده‌ها را که یکی از علل موثر در چاقی می‌تواند باشد، کاهش می‌دهد.
دکتر ابریشم کار به نتایج مثبت یکسری از مطالعات اشاره کرد و گفت: مطالعات انجام شده توسط دپارتمان غدد و متابولیسم در دانمارک نشان داد استویوزید، ترکیب فعال در استویا به‌طور مستقیم با تنظیم سلول‌های بتاپانکراس، موجب ترشح مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از هورمون انسولین می‌شود. این گیاه، همانند متفورمین هیدروکلراید، قندخون را پایین‌ می‌آورد و وزن بدن را نیز کاهش می‌دهد.
وی از دیگر خواص دارویی استویا را کاهش فشارخون بالا و تنظیم ضربان قلب دانست و گفت: این گیاه، یک کاهنده متعادل فشارخون است و از دیگر خواص دارویی درمانی این گیاه می‌توان به خاصیت ضدالتهابی، ضدسرطان، ادرارآور، گشادکنندگی عروق، تقویت‌کننده قلب، ضدروماتیسم و ضدمیکروب بودن اشاره کرد.
دکتر ابریشم‌کار درنهایت خاطرنشان کرد: مواد موثر در این گیاه حتی از پوسیدگی دندان جلوگیری و به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند و روی باکتری‌های مفید بدن تأثیری ندارد که بیانگر یک عمل انتخابی است.  

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search