اخبار

گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اعتمادآنلاین|  احد بناگذار، متخصص طب سنتی، گزنه را یکی از گیاهان دارویی دارای خاصیت ضد ویروسی و تعدیل کننده سیستم ایمنی عنوان و اظهار کرد: دو الی سه گرم از گیاه خشک و خرد شده گزنه را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 10 الی 15 دقیقه صاف و میل کنید.
وی با تاکید بر اینکه گیاه گزنه در دوران بارداری و شیردهی یا در صورت ابتلا به بیماری های شدید قلبی و کلیوی نباید مصرف شود، گفت: قاعده آور، محرک رحم و استروژنیک بودن و قابلیت سقط جنین از جمله عوارض این گیاه به شمار می آید.
وی، خاطرنشان کرد: گیاه دارویی گزنه با ضد انعقادها، داروهای ضد افزایش فشارخون، داروهای ضد دیابت، تضعیف کننده سیستم ایمنی و با گلبولین انسانی متصل شونده به هورمون های جنسی و مکمل های آهن، تداخل دارد.
پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی در ادامه با اشاره به خواص گیاه دارویی آویشن در تقویت سیستم ایمنی بدن، اظهار کرد: این گیاه اثرات ضد ویروسی، خلط آور، ضد نفخ و ضد التهابی دارد، یک الی دو گرم از گیاه خشک و خرد شده را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 15-10 دقیقه صاف کرده و بنوشید. 
وی بر ضرورت منع مصرف گیاه دارویی آویشن در دوران بارداری و شیردهی، کودکان زیر یک سال و بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، تاکید کرد.
عضو انجمن علمی طب سنتی، در ادامه با بیان اینکه شیرین بیان هم دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد التهابی و بهبود عملکرد مخاطات تنفسی است، گفت: دو الی چهار گرم ریشه شیرین بیان خرد یا پودر شده را در 150 میلی لیتر آب و سه بار در روز بعد از وعده های غذایی به صورت جوشانده و یا دم کرده مصرف کنید، اما مدت مصرف دارو نباید بیش از شش هفته باشد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search