اخبار

عصاره‌های گیاهی موثر در درمان دیابت بررسی می شوند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محققان کشور طرحی با عنوان «بررسی بیوشیمیایی و ملکولی اثرات عصاره‌های برخی از گیاهان دارویی در درمان دیابت نوع ۲» را آغاز کردند.

در این تحقیق ارائه شواهد و مدارک علمی معتبر برای تایید گیاهان دارویی، به ویژه برخی ازگیاهان دارویی ایران که طب سنتی آن ها را پیشنهاد می‌کند، بررسی شد. فراهم کردن بستری امن و مطمئن برای بهره گیری از این گیاهان دارویی کم هزینه و با حداقل عوارض جانبی هدف از انجام این تحقیق بود.

در این مطالعه از رت‌های دیابتی القا شده با داروی آلوکسان منوهیدرات استفاده شد. رت‌ها با عصاره‌های بدست آمده از گیاهان و مواد موثره ویژه هر گیاه تیمار شدند و پس از آن با انجام مطالعات بیوشیمیایی انجام شد و در نهایت برخی گیاهان دارویی موثر در درمان دیابت معرفی شدند.

این پژوهش برای تهیه کیت‌های تشخیصی دیابت و تهیه داروهای گیاهی ضد دیابت کاربرد دارد.

همچنین هدف دیگر از انجام این طرح بررسی و مطالعه علمی گیاهان دارویی موثر در درمان دیابت نوع ۲ از جهات بیوشیمیایی و مولکولی بود. 

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search