اخبار

خواص معجزه‌آسای پودر "سنجد" در درمان "پوکی استخوان و ترمیم مفاصل"

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امروزه شیوع و گسترش "پوکی استخوان" و بیماریهایی مانند آرتروز به‌ویژه در زنان تبدیل به کابوسی وحشتناک در بسیاری از کشورها شده است و پوکی استخوان، چهارمین عامل مرگ‌ومیر در جهان است و از هر 4 نفر بالای 25 سال، یک نفر مبتلا به آن است!

در طب سنتی ایرانی ــ اسلامی راهکارهای مختلف ساده‌ای برای پیشگیری یا درمان این بیماریها وجود دارد که در ادامه، یکی از خوراکیهای شگفت‌انگیز و در دسترس همه که تأثیرات معجزه‌آسایی را دارد، معرفی می‌کنیم.

چرا باید "سنجد" را جدی بگیریم

از ائمه اطهار(ع) روایت شده که "سنجد" گوشتش گوشت می‌آورد، استخوانش، استخوان و پوستش، پوست می‌رویاند.

از سنجد می‌توان در درمان بسیاری از امراض استفاده کرد؛ مصرف سنجد، کلیه‌ها را گرم و بواسیر را درمان می‌کند.

ادرار اگر قطره‌قطره بیاید، با پودر سنجد روان می‌شود؛ بازوان و ساق‌ها را نیرومند می‌کند.

سنجد، عفونت ریه را خشک و آب‌آوری شش‌ها را درمان می‌کند؛ کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌کند.

سنجد خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می‌‌رود.

سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به پیران و مادران شیرده توصیه می‌شود زیرا هم جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و هم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و هم سردردهای میگرنی را درمان می‌کند و هم نسیان و آلزایمر را کاهش می‌دهد و هم موجب تیزهوشی نوزاد شیر‌خوار می‌شود.

سنجد برای ترمیم شکستگی و ترک استخوان، بی‌نظیر است و در درمان پوکی استخوان ــ به‌عنوان چهارمین عامل مرگ‌ومیر در جهان ــ اثرات معجزه‌آسایی دارد؛ می‌توان گفت همه بیماران مبتلا به پوکی استخوان از سنجد، غافل بوده‌اند!

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search