اخبار

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از مراتع مهریز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایسنا/یزد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از ممنوعیت برداشت هرگونه گیاهان دارویی در سطح مراتع بخش مرکزی این منطقه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

«سید علی باقری» گفت: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش آن در حفظ منابع پایه اعم از آب و خاک، برداشت محصولات فرعی شامل ریواس، آویشن، آنغوزه، اشترک، زیره، گون کتیرایی و بادام کوهی در این شهرستان ممنوع است.

وی از مردم خواست تا متخلفان را به اداره منابع طبیعی معرفی کنند و در این باره تاکید کرد: با متخلفان برابر مقررات برخورد و برای هرگونه اقدام قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

باقری در همین رابطه ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه برداشت از این محصولات، مراتب را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا بتوان با اقدام به موقع انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی مهریز، عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد و تاکنون ۲۰ گونه گیاه دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی شده است که مورد استفاده شهروندان منطقه و سایر نقاط استان قرار می‌گیرد.

کلپوره، کاکوتی، بادام‌کوهی، زیره سیاه و کور علف مار، درمنه، پونه، قیچ، اسپند، بنه، هندوانه ابوجهل، افدرا، گون کتیرایی، وشق (وشا)، مریم گلی، زرشک، سریش ایرانی، آنغوزه، ریواس و آویشن شیرازی از مهمترین این گیاهان است.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search