اخبار

نخستین کارخانه فرآوری «گل‌محمدی» امسال در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یکی از محصولات خوشبو و معطری است که طی سال‌های اخیر برخی از کشاورزان لرستانی به سمت کشت آن رو آورده‌اند «گل محمدی» است به طوری که این محصول زیبا در سطح 740 هکتار از اراضی استان کشت می‌شود و در بازه زمانی یک تا سه سال 800 تن برداشت می‌شود.

با توجه به اینکه کشت گل محمدی در شهرستان‌های مختلفی از جمله الیگودرز، بروجرد، خرم‌آباد، دورود و ازنا رونق گرفته مسئولان برآن شده‌اند تا نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی لرستان را تا پایان امسال در شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری برسانند تا این محصول معطر در داخل استان فرآوری شود.

علیرضا احمدوندی مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهارداشت: گل محمدی را می‌توان در بیشتر مناطق لرستان کشت کرد و هم اکنون این محصول در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد، خرم‌آباد، دورود و ازنا کشت می‌شود.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search