اخبار

تولید گیاهان دارویی، ظرفیت فراموش شده در زنجان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایران و استان زنجان سرزمین فرصت ها است، ظرفیت هایی که در صورت بهره مندی می توان زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کرد.
یکی از این ظرفیت وجود گیاهان دارویی است که می تواند زمینه تولید، اشتغال و ارزآوری را فراهم کند، ظرفیتی خدادادی که با کمترین ها می تواند زمینه بهره وری بالا را فراهم کند.
فرآوری گیاهان دارویی و تبدیل آنها به محصولات در دسترس برای مردم فرصتی است که می تواند برای ارزآوری مفید باشد، شرکت هایی در استان زنجان در این زمینه فعالیت دارند که با وجود موانع پیش روی خود رشد خوبی داشته و سودآوری لازم را دارد و بهبود شرایط برای صادرات زمینه رشد بیش از پیش این بخش را فراهم می کند.
استقبال از تولیدات زنجان
مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق زنجان یکی از شرکت های فعال در این حوزه در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق استان از سال 1392 فعالیت خود را با رویکرد شرکت تعاونی – کشاورزی با محوریت شهرستانی آغاز کرده است.
حسین بابایی با اشاره به اینکه کشت گل محمدی توسط این شرکت انجام می شود، عنوان کرد: در هر هکتار از این مزارع 20 نفر فعالیت کرده و تولید آن علاوه بر رفع نیاز داخل کشور می تواند جنبه صادرات غیر نفتی نیز داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری صادرات به عراق هم در دستور کار قرار دارد، افزود: امید است بتوان کارهای صادراتی انجام داد و کالاهای مصرفی فرآوری شده از گل محمدی را به خارج صادر کرد، چرا که استان زنجان در این زمینه جایگاه خوبی داشته است.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search