اخبار

منابع اصلی ویتامین c وخواص و عوارض آن

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش «شیعه نیوز»، ویتامین ث (اسید آسکوربیک نیز نامیده می شود) در سبزیجات و میوه ها فراوان است. ویتامین محلول در آب و آنتی اکسیدان قوی آن به تشکیل بدن و حفظ بافت از جمله استخوان ها، رگ های خونی و پوست کمک می کند این مقدمه ای بود تا به بحث کاملی در مورد تمام جوانب ویتامین c بپردازیم.

ویتامین ث در بدن چه کار می کند؟

ویتامین ث ویتامینی است که به ترمیم و بازسازی بافت ها کمک و در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند، به جذب آهن کمک و از اسکوروی جلوگیری می کند و کلسترول ("بد") و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین ث از مبارزه با رادیکال های آزاد محافظتو در برابر انواع سرطان ها و کمک به خنثی کردن اثرات نیتریت ها (نگهدارنده های موجود در برخی مواد غذایی بسته بندی شده که ممکن است خطر سرطان را افزایش دهد) کمک می کند. ویتامین ث علاوه بر این می تواند علائم سرماخوردگی،را کاهش و از آب مروارید جلوگیری می کند و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search