اخبار

خواص شگفت انگیز ترنجبین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ترنجبین از خواص بسیاری برخوردار است و برای پوست و مو بسیار مفید می باشد، همچنین خواص فوق العاده ای برای نوزادان دارد که البته مقدار مصرف و طرز تهیه آن مهم است.

ترنجبین شامل ترکیبات قندی مثل گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و تری ساکارید و تانن (ترکیباتی هستند که از مواد طبیعی پیچیده تشکیل شده اند و در گیاهان به مقدار زیاد وجود دارند) و آنتوسیانین که جزو پرکاربرد ترین رنگدانه های گیاهی در صنعت غذا است ، می باشد.

طبع ترنجبین، گرم و تر است. ترنجبین ملین و مسهل است. دوز مصرفی ترنجبین به عنوان ملین بر حسب سن بیمار بین 10 تا 70 گرم است که با کمی آب مصرف میشود.ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف میکنند. نوشیدن خاکشیر و ترنجبین (ترنجبین را 5 ساعت در آب خیسانده و صاف کنید سپس آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط نمایید و میل کنید ) و برای بهبود لکهای پوست کمک می کند و افرادی روزانه و بهمدت 3 هفته از این معجون استفاده می کنند بعد از مدتی، دارای پوستی روشن می شوند و لکهای صورت و پوستشان از بین می رود.نوشیدن معجون ترنجبین و خاکشیر اگزما، کهیر، التهابات پوستی را درمان می کند.نوشیدن 2 تا 3 لیوان از شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه شوره و خارش سر را درمان می کند.ترنجبین یکی از پرکار برد ترین دارو های گیاهی برای درمان بیمارانی است که همیشه از بیماری های انگلی رنج می برند زیرا در ترنجبین ماده ای به نام سانتونین وجود دارد که یکی از قوی ترین مواد برای از ببن بردن انگل ها و کرم ها می باشد . استفاده از ترنجبین برای درمان زردی نوزاد بسیار موثر است. این دارو برای نوزاد یک ملین و مسهل لطیف است و برای درمان و پاکسازی دستگاه گوارش از اخلاط و خونابه‏های بازمانده از دوران جنینی، معده و روده نیز استفاده میشود ، با این روش بسیاری از بیماریها از جمله بیماری‏های ویروسی و عفونی در او کمتر شده و سیستم ایمنیاش از همان بدو تولد فعال می‏ شود . با مصرف زنجبین اشتهای نوزاد برای شیر خوردن بیشتر می شود و شبها بهتر میخوابد و دلپیچه و نق زدن زیاد نوزاد برطرف میشود.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search