اخبار

خواص بی نظیر بامیه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت بازده خواص بامیه برای سلامتی، پوست و مو بسیار زیاد و شگفت انگیز است و این سبزی خوشمزه معمولا در دستورات غذایی زیادی به‌کارمی‌رود و بخشی از بسیاری از رژیم‌های غذایی است. بیایید به ۳۰ خاصیت بامیه نگاهی بیندازیم.معروف است که میزان فیبر غذایی بامیه بالا است و بسیاری از متخصصان بهداشت و سلامت آن را به دلیل منافعی که برای گوارش دارد توصیه می‌کنند. این فیبرها با آسان کردن حرکات روده در بدن به فرآیند هضم کمک می‌کنند.

معروف است که بامیه به پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک می‌کند. این سبزی حاوی میزان زیادی فیبر است و همین جلوی این بیماری را می‌گیرد.فولات موجود در بامیه “نقص لوله‌ی عصبی” را در نوزادان تازه متولد شده کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف آن به زنانی که دوره‌ی پیش از بارداری را سپری می‌کنند یا باردار هستند به شدت توصیه شده‌است.آسم نیز با گنجاندن بامیه در برنامه‌ی غذایی قابل درمان است. به افرادی که مبتلا به آسم هستند به شدت توصیه می‌شود که بامیه مصرف کنند.بامیه با فراهم کردن امکان جذب مناسب‌تر آب، حرکات بدن را جهت دفع تضمین می‌کند و بنابراین مانع یبوست می‌شود.اعتقاد بر این است که تمام بیماری‌ها در روده‌ی بزرگ شروع می‌شود؛ با اضافه کردن بامیه به برنامه‌ی غذایی‌تان از ابتلا به سرطان روده و بیماری‌های مرتبط، تا حد زیادی جلوگیری کنید.با مصرف منظم بامیه، به صورت خام یا پخته، می‌توانید به میزان زیادی جلوی چاقی را بگیرید. چاقی لزوما به دلیل مصرف غذاهای چرب و پرکالری نیست. کمبود مواد مغذی نیز می‌تواند باعث بروز چاقی شود.مشکلات کلیوی، تهدیدی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به‌شمار می‌آیند. تقریبا نیمی از بیماری‌های مربوط به کلیه، به‌دلیل دیابت به‌وجودمی‌آیند. اگر، مصرف آب بامیه نیز در رژیم غذایی‌تان منظم باشد، به جلوگیری از بیماری‌های کلیوی کمکمی‌کند.اگر غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مصرف‌کنید، این‌ها به جلوگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس کمک‌می‌کنند. بامیه دارای میزان زیادی آنتی‌اکسیدان مانند کوئرستین، کاتچین، اپی‌کاتچین، پروسیانیدین و روتین است. بنابراین، بامیه نه‌تنها از دیابت، بلکه از دیگر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری و آنها را درمان‌می‌کند. شکی نیست که بامیه یک ابرغذاست!ویتامین ث برای پوست جوان‌تر- ویتامین ث موجود در بامیه در واقع به حفظ ظاهر جوان پوست کمک می‌کند. به ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. این هم به نوبه‌ی خود پوست‌تان را جوان‌تر نگه می‌دارد و باعث می‌شود که پرطراوت‌تر به نظر برسد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search