اخبار

خواص گیاه داروئی چوب چینی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛گیاه داروئی چوب چینی در کتب طب سنتی به نام‌های عشبه، عشبه مغربیه، عشبه النار، عشبه چینی معروف است و در بازار دارویی هم با نام چوب چینی و ریشه چینی و ریشه سال سپاری معروف است. طبیعت این گیاه گرم و خشک است و اندام مورد استفاده آن ریشه و گل است.

بهترین زمان استفاده از این گیاه در فصلی است که هوا معتدل یا سرد باشد؛ به‌طوریکه اواخر زمستان و اواخر پاییز زمان مناسبی برای استفاده از این گیاه است.
 
ساقه این گیاه زیرزمینی است که ریشک ها به آن متصل است. رنگ آن سرخ و شکل آن کمی متورم شبیه گلابی به حجم یک مشت، سنگین و گره دار و طعم آن کمی شیرین است. طول قطعاتی از آن که در بازار عرضه می شود در حدود ۱۵-۲۰ سانتیمتر است. گیاه آن تا ارتفاع ۲-۳ متر می‌رسد. شاخه‌های آن پر، سخت و شبیه شاخه‌های یاس است.
 
طبق نظر دانشمندان و نویسندگان معاصر این گیاه مدتها به‌عنوان مقوی نیروی جنسی و معالج اغلب بیماری‌ها معرفی می‌شود. گیاه داروئی چوب چینی قابض و مسکن درد است و به خصوص برای دندان‌درد مفید است. رقیق‌کننده خون، معرق، خواب‌آور، بازکننده انسداد خون و مقوی معده است، همچنین خشک‌کننده رطوبت‌هاست.
 
چوب چینی برای حواس‌پرتی، چرت زدن، اقسام مالیخولیا، امراض سوداوی، زخم‌ها، زخم‌های کلیه و مثانه مفید است. این دارو باید حتما تحت نظر پزشک و در شرایط خاص مصرف شود. در طول مصرف این گیاه از مصرف مواد غذایی با طبع سرد،ماست، ماهی و ترشی پرهیز شود.
مصرف این گیاه در دوران حاملگی، شیردهی و اطفال زیر سه سال ممنوع است همچنین این گیاه در افراد زیر ۱۴ سال با احتیاط مصرف شود. معده در هنگام مصرف این گیاه باید سبک باشد.
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search