اخبار

التهاب بدن را با این ادویه کم کنید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زرد چوبه یکی از ادویه‌های شناخته شده و پرطرفدار است. بسیاری‌ها به دلیل رنگ و بویی که این ادویه به غذا می‌دهد، از آن در تهیه غذا استفاده می‌کنند. اما ممکن است شگفت انگیز‌ترین خواص آن را ندانند. به باور متخصصان تغذیه و سلامت، زردچوبه یکی از ادویه‌هایی است که بهترین داروی طبیعی برای کاهش التهاب است.

این ادویه که بخشی جدایی ناپذیر از طب آیورودا است، به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند و حتی ممکن است شروع بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را به تاخیر بیندازد. ماده فعال اصلی زردچوبه به نام کورکومین چیزی است که به این ادویه قابلیت مبارزه با التهاب را می‌دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ که در ژورنال Advances in Nutrition منتشر شده، نشان می‌دهد که افزودن کورکومین به رژیم غذایی می‌تواند با جلوگیری از التهاب مزمن به جلوگیری از کاهش تسریع شناختی کمک کند.

با این وجود، برای این که خواص ضد التهابی زردچوبه را دو برابر بسازید بهتر است آن را با فلفل سیاه مصرف کنید. یک بررسی علمی در سال ۲۰۱۷ دریافت که جزء اصلی فلفل سیاه، پیپرین است. پبپرین فلفل سیاه منجر به افزایش بیشتر کورکومین زردچوبه می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که فلفل سیاه همراه با زردچوبه مصرف شود، توانایی بدن در جذب و بهره مندی از فواید و خواص کامل ادویه را افزایش می‌دهد.

بنابراین، دفعه بعد که شیر می‌نوشید، حتماً مقداری فلفل سیاه روی آن بپاشید. یا چیزی بخورید که در آن فلفل سیاه استفاده شده باشد، مانند سالاد یا ساندویچ یا برای شام خود یک سبزی سرخ کرده یا تکه گوشت را با زردچوبه و فلفل سیاه چاشنی دار بسازید. به هر حال راه‌های زیادی است که این ادویه ضد التهابی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به این ترتیب می‌توانید به بدن خود شانس بیشتری برای مبارزه با التهاب بدهید.

 

منبع، بهداشت نیوز 

 

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search