اخبار

20هزار تن انواع گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان برداشت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان را پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه بیش‌از ۲۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارشز سید محمدرضا سید حسینی روز پنجشنبه در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی با مشارکت جهاد دانشگاهی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان دارای بیش‌از ٢٠٠ گونه گیاهی زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی است.

وی تصریح کرد: در قالب یک برنامه پنج ساله توسعه کشت گیاهان دارویی که با هدف افزایش سطح زیر کشت و شکل گیری صنعت و بازرگانی گیاهان دارویی، ارتقای سطح درآمد کشاورزان و ایجاد زمینه‌های جدید اشتغالزایی و حفظ ذخایر توارثی و اهلی سازی گیاهان دارویی در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی سیستان وبلوچستان افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: عمده گیاهان دارویی که در هدف برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی قرار دارد شامل حنا، چای ترش، نیل یا وسمه، گل محمدی، سیر و زیره سبز، رازیانه و سیاهدانه قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای تحقق توسعه گیاهان دارویی، تولید و توزیع انواع بذر، احداث واحدهای فرآوری، اسانس گیری و گلاب گیری، احداث مزارع الگویی با همکاری مراکز تحقیقاتی و همکاری با بهره‌برداران در کشت و صادرات محصولات تولیدی را در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار داده‌ایم.

حسینی تاکید کرد: در برنامه توسعه پنج ساله جهاد کشاورزی سطح زیر کشت و تولید گیاهان دارویی، ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه‌های مورد نیاز نیز به عنوان زنجیره ارزش برای فرآوری محصولات مد نظر قرار دارد.

به گزارش  رسانه نوآوري در پایان این نشست که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های مرتبط با آن بین سازمان جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی استان منعقد شد.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search